Η έννοια των μετατροπών και η αξία τους
Την εποχή που διανύουμε για να επιβιώσει μια επιχείρηση δεν αρκεί μονάχα μια διαδικτυακή παρουσία. Χρειάζεσαι μια αποτελεσματική διαδικτυακή προβολή και διαφήμιση της επιχείρησής σου για να φτάσεις στην κορυφή. Η Google έφερε το διαφημιστικό εργαλείο για να αξιολογείς την απόδοση των διαφημίσεών σου και αυτό δεν είναι άλλο από τις Μετατροπές.
Τέλος η εποχή όπου ο διαφημιζόμενος σπαταλούσε τεράστια budget και δεν γνώριζε από που ήρθε η πώληση, από που ήρθε το τηλέφωνο και από που ήρθε η εκδήλωση ενδιαφέροντος. Πλέον με τις Μετατροπές δεν χωρά η ατάκα «από που μας βρήκατε;» σε μια συνομιλία μας με τον πελάτη, στην οποία ψάχναμε να βρούμε από τι “καρποφορήσαμε”.
Στο άρθρο αυτό θα δούμε λοιπόν, γιατί οι μετατροπές είναι η νέα εποχή στην ανάπτυξη έξυπνων διαφημίσεων, πως επιδρούν και πως είναι ικανές μέσω του μηχανισμού τους να βοηθήσουν τον διαφημιζόμενο να επενδύει αποφασιστικά σε διαφημίσεις που επιβεβαιωμένα εξασφαλίζουν θετικό συντελεστή απόδοσης και κατ’ επέκταση την πολυπόθητη κερδοφορία.
Οι μετατροπές είναι η λεπτομερής καταγραφή των πολύτιμων -κατά την επιχείρηση- ενεργειών που έκανε το ενδιαφερόμενο κοινό κατά την αλληλεπίδρασή του σε μια διαφήμισή της, είτε σε κάποιο προωθημένο προϊόν της. Μερικές από αυτές τις ενέργειες μπορεί να είναι: Μια αγορά, μια συμπλήρωση φόρμας εκδήλωσης ενδιαφέροντος ή ακόμα και μια κλήση.
Με άλλα λόγια οι μετατροπές είναι μια μονάδα μέτρησης που απεικονίζει την ποσότητα και την αξία των πολύτιμων ενεργειών που διεξήγαγε ο επισκέπτης ακολουθώντας τον προορισμό της διαφήμισης. Οι πολύτιμες αυτές ενέργειες ορίζονται από τον διαφημιζόμενο και μπορεί να είναι οι πωλήσεις αλλά σε άλλες περιπτώσεις μπορεί να είναι πιο έμμεσες ενέργειες όπως παραδείγματος χάριν μια συμπλήρωση φόρμας εκδήλωσης ενδιαφέροντος, μια τηλεφωνική κλήση ή και μια αποστολή κάποιου μηνύματος κ.α.
Η βέλτιστη απόδοση προκύπτει από τις ενέργειες ενός εξειδικευμένου διαχειριστή που θα εφαρμόσει την κατάλληλη στόχευση σε κάθε εκστρατεία. Οι Μετατροπές, ως μηχανισμός μέτρησης των επιτυχιών που προκάλεσε κάθε εκστρατεία θα μας διαφωτίσουν τόσο για τα περιθώρια βελτίωσης όσο και για την κερδοφορία που επιτυγχάνεται ανά περίπτωση. Το γεγονός αυτό μας δίνει επίσης τη δυνατότητα να λαμβάνονται ταχύτερα αποφάσεις ως προς τη βελτίωση ή ακόμη και κατάργηση κάποιων αναποτελεσματικών εκστρατειών αποφεύγοντας την σπατάλη του budget και διοχετεύοντάς το στις περιπτώσεις όπου υπάρχει διαπιστωμένο όφελος!
Η επεξεργασία όπως και το αποτέλεσμα ή αλλιώς η απόδοση που έχει επιφέρει η διαφήμιση, αποτελούν διαδικασίες που χρειάζονται υπομονή και επιμονή καθότι δεν φαίνονται άμεσα. Η αύξηση του ρυθμού επίτευξης μετατροπών είναι απόρροια συνεχούς και σχεδόν αδιάκοπης προσπάθειας του υπεύθυνου διαχείρισης των εκστρατειών σε ότι αφορά τη ρύθμιση και βελτίωση απόδοσης των εκστρατειών με τη σωστή διοχέτευση του ποσού επένδυσης, μελετώντας τα στατιστικά δεδομένα, τη συμπεριφορά του κοινού καθώς και τις σελίδες προορισμού των διαφημίσεων.
Ακόμα ένας παράγοντας που χρειάζεται να μεριμνήσουμε είναι το χρηματικό ποσό που βάζουμε σύμφωνα με τον τύπο της διαφήμισης. Δεν τοποθετείς το ίδιο ποσό σε όλους τους τύπους διαφημίσεων. Σε ορισμένες περιπτώσεις κάποιοι τύποι διαφημίσεων απαιτούν την αφιέρωση μεγαλύτερου ποσού προκειμένου να εξυπηρετηθεί η στρατηγική ανάπτυξης του συνολικού διαφημιστικού λογαριασμού. Χρειάζεται να υπάρχει πολύ καλή γνώση του τρόπου λειτουργίας κάθε τύπου διαφήμισης ώστε να επιλεγεί αυτός που αρμόζει στον επιδιωκόμενο στόχο ανά περίπτωση. Σε κάθε άλλη περίπτωση η όποια απόπειρα, μπορεί να φαντάζει σαν ρουλέτα και το ρίσκο να είναι μεγάλο.
Ένα παράδειγμα της SetIN Designs είναι μια εταιρία με φωτιστικά, η οποία χρειάστηκε να τρέξει 4 διαφορετικές διαφημιστικές καμπάνιες που στόχευσαν τις πωλήσεις αλλά και την ενίσχυση αναγνωρισιμότητας εταιρικής ταυτότητας. Για το διάστημα ενός χρόνου παρατηρήθηκε πως ο διαφημιζόμενος επένδυσε συνολικά το ποσό των 9.589,28€ και η συνολική αξία πωλήσεων που απέφεραν οι διαφημίσεις είναι το ποσό των 53.333,45€.
Επομένως ο συνολικός συντελεστής απόδοσης που επιτεύχθει είναι 456,17%. Επίσης αν διαβάσουμε πιο αναλυτικά τα δεδομένα του παραδείγματος μπορούμε να παρατηρήσουμε ότι η καμπάνια Brand Awareness επιτυγχάνει τον μεγαλύτερο συντελεστή απόδοσης 1.029,03% καθότι δαπάνησε 781,37 € και απέφερε 8.821,94€ συνολική αξία πωλήσεων. Ταυτόχρονα διαπιστώνουμε ότι η καμπάνια DREM Display παρουσιάζει τον μικρότερο συντελεστή απόδοσης 62.85% καθότι δαπάνησε 2.905,41€ και απέφερε 4.731,73€ συνολική αξία πωλήσεων.
Το εργαλείο των μετατροπών ήρθε για να διαβεβαιώσει ότι με το κατάλληλο χειρισμό έχουμε την δυνατότητα παρακολούθησης των επιτυχιών κάθε διαφήμισης. Μπορούμε πλέον να επιλέξουμε πιο σίγουρα και υπεύθυνα γνωρίζοντας από που ήρθε το κάθε τηλέφωνο και τελικά η κάθε πώληση. Είναι ένα πολύ χρήσιμο και αξιόπιστο εργαλείο που είναι απαραίτητο σε κάθε υπεύθυνο διαχείρισης προκειμένου να εφαρμόσει την στρατηγική που αποδεδειγμένα αποφέρει τα μέγιστα οφέλη. Τέλος να αναφέρουμε πως οι Μετατροπές είναι συνεχώς μεταβαλλόμενο και εξελισσόμενο εργαλείο. Σιγά σιγά επεκτείνεται και στα κοινωνικά δίκτυα της meta όπου μέσω Facebook και Instagram μπορούμε επίσης να επιτεύξουμε αντίστοιχες επιτυχίες.
Η έννοια των μετατροπών και η αξία τους
Την εποχή που διανύουμε για να επιβιώσει μια επιχείρηση δεν αρκεί μονάχα μια διαδικτυακή παρουσία. Χρειάζεσαι μια αποτελεσματική διαδικτυακή προβολή και διαφήμιση της επιχείρησής σου για να φτάσεις στην κορυφή. Η Google έφερε το διαφημιστικό εργαλείο για να αξιολογείς την απόδοση των διαφημίσεών σου και αυτό δεν είναι άλλο από τις Μετατροπές.
Τέλος η εποχή όπου ο διαφημιζόμενος σπαταλούσε τεράστια budget και δεν γνώριζε από που ήρθε η πώληση, από που ήρθε το τηλέφωνο και από που ήρθε η εκδήλωση ενδιαφέροντος. Πλέον με τις Μετατροπές δεν χωρά η ατάκα «από που μας βρήκατε;» σε μια συνομιλία μας με τον πελάτη, στην οποία ψάχναμε να βρούμε από τι “καρποφορήσαμε”.
Στο άρθρο αυτό θα δούμε λοιπόν, γιατί οι μετατροπές είναι η νέα εποχή στην ανάπτυξη έξυπνων διαφημίσεων, πως επιδρούν και πως είναι ικανές μέσω του μηχανισμού τους να βοηθήσουν τον διαφημιζόμενο να επενδύει αποφασιστικά σε διαφημίσεις που επιβεβαιωμένα εξασφαλίζουν θετικό συντελεστή απόδοσης και κατ’ επέκταση την πολυπόθητη κερδοφορία.
Οι μετατροπές είναι η λεπτομερής καταγραφή των πολύτιμων -κατά την επιχείρηση- ενεργειών που έκανε το ενδιαφερόμενο κοινό κατά την αλληλεπίδρασή του σε μια διαφήμισή της, είτε σε κάποιο προωθημένο προϊόν της. Μερικές από αυτές τις ενέργειες μπορεί να είναι: Μια αγορά, μια συμπλήρωση φόρμας εκδήλωσης ενδιαφέροντος ή ακόμα και μια κλήση.
Με άλλα λόγια οι μετατροπές είναι μια μονάδα μέτρησης που απεικονίζει την ποσότητα και την αξία των πολύτιμων ενεργειών που διεξήγαγε ο επισκέπτης ακολουθώντας τον προορισμό της διαφήμισης. Οι πολύτιμες αυτές ενέργειες ορίζονται από τον διαφημιζόμενο και μπορεί να είναι οι πωλήσεις αλλά σε άλλες περιπτώσεις μπορεί να είναι πιο έμμεσες ενέργειες όπως παραδείγματος χάριν μια συμπλήρωση φόρμας εκδήλωσης ενδιαφέροντος, μια τηλεφωνική κλήση ή και μια αποστολή κάποιου μηνύματος κ.α.
Η βέλτιστη απόδοση προκύπτει από τις ενέργειες ενός εξειδικευμένου διαχειριστή που θα εφαρμόσει την κατάλληλη στόχευση σε κάθε εκστρατεία. Οι Μετατροπές, ως μηχανισμός μέτρησης των επιτυχιών που προκάλεσε κάθε εκστρατεία θα μας διαφωτίσουν τόσο για τα περιθώρια βελτίωσης όσο και για την κερδοφορία που επιτυγχάνεται ανά περίπτωση. Το γεγονός αυτό μας δίνει επίσης τη δυνατότητα να λαμβάνονται ταχύτερα αποφάσεις ως προς τη βελτίωση ή ακόμη και κατάργηση κάποιων αναποτελεσματικών εκστρατειών αποφεύγοντας την σπατάλη του budget και διοχετεύοντάς το στις περιπτώσεις όπου υπάρχει διαπιστωμένο όφελος!
Η επεξεργασία όπως και το αποτέλεσμα ή αλλιώς η απόδοση που έχει επιφέρει η διαφήμιση, αποτελούν διαδικασίες που χρειάζονται υπομονή και επιμονή καθότι δεν φαίνονται άμεσα. Η αύξηση του ρυθμού επίτευξης μετατροπών είναι απόρροια συνεχούς και σχεδόν αδιάκοπης προσπάθειας του υπεύθυνου διαχείρισης των εκστρατειών σε ότι αφορά τη ρύθμιση και βελτίωση απόδοσης των εκστρατειών με τη σωστή διοχέτευση του ποσού επένδυσης, μελετώντας τα στατιστικά δεδομένα, τη συμπεριφορά του κοινού καθώς και τις σελίδες προορισμού των διαφημίσεων.
Ακόμα ένας παράγοντας που χρειάζεται να μεριμνήσουμε είναι το χρηματικό ποσό που βάζουμε σύμφωνα με τον τύπο της διαφήμισης. Δεν τοποθετείς το ίδιο ποσό σε όλους τους τύπους διαφημίσεων. Σε ορισμένες περιπτώσεις κάποιοι τύποι διαφημίσεων απαιτούν την αφιέρωση μεγαλύτερου ποσού προκειμένου να εξυπηρετηθεί η στρατηγική ανάπτυξης του συνολικού διαφημιστικού λογαριασμού. Χρειάζεται να υπάρχει πολύ καλή γνώση του τρόπου λειτουργίας κάθε τύπου διαφήμισης ώστε να επιλεγεί αυτός που αρμόζει στον επιδιωκόμενο στόχο ανά περίπτωση. Σε κάθε άλλη περίπτωση η όποια απόπειρα, μπορεί να φαντάζει σαν ρουλέτα και το ρίσκο να είναι μεγάλο.
Ένα παράδειγμα της SetIN Designs είναι μια εταιρία με φωτιστικά, η οποία χρειάστηκε να τρέξει 4 διαφορετικές διαφημιστικές καμπάνιες που στόχευσαν τις πωλήσεις αλλά και την ενίσχυση αναγνωρισιμότητας εταιρικής ταυτότητας. Για το διάστημα ενός χρόνου παρατηρήθηκε πως ο διαφημιζόμενος επένδυσε συνολικά το ποσό των 9.589,28€ και η συνολική αξία πωλήσεων που απέφεραν οι διαφημίσεις είναι το ποσό των 53.333,45€.
Επομένως ο συνολικός συντελεστής απόδοσης που επιτεύχθει είναι 456,17%. Επίσης αν διαβάσουμε πιο αναλυτικά τα δεδομένα του παραδείγματος μπορούμε να παρατηρήσουμε ότι η καμπάνια Brand Awareness επιτυγχάνει τον μεγαλύτερο συντελεστή απόδοσης 1029,03% καθότι δαπάνησε 781,37 € και απέφερε 8.821,94€ συνολική αξία πωλήσεων. Ταυτόχρονα διαπιστώνουμε ότι η καμπάνια DREM Display παρουσιάζει τον μικρότερο συντελεστή απόδοσης 62.85% καθότι δαπάνησε 2.905,41€ και απέφερε 4.731,73€ συνολική αξία πωλήσεων.
Το εργαλείο των μετατροπών ήρθε για να διαβεβαιώσει ότι με το κατάλληλο χειρισμό έχουμε την δυνατότητα παρακολούθησης των επιτυχιών κάθε διαφήμισης. Μπορούμε πλέον να επιλέξουμε πιο σίγουρα και υπεύθυνα γνωρίζοντας από που ήρθε το κάθε τηλέφωνο και τελικά η κάθε πώληση. Είναι ένα πολύ χρήσιμο και αξιόπιστο εργαλείο που είναι απαραίτητο σε κάθε υπεύθυνο διαχείρισης προκειμένου να εφαρμόσει την στρατηγική που αποδεδειγμένα αποφέρει τα μέγιστα οφέλη. Τέλος να αναφέρουμε πως οι Μετατροπές είναι συνεχώς μεταβαλλόμενο και εξελισσόμενο εργαλείο. Σιγά σιγά επεκτείνεται και στα κοινωνικά δίκτυα της meta όπου μέσω Facebook και Instagram μπορούμε επίσης να επιτεύξουμε αντίστοιχες επιτυχίες.