Σε αυτό το άρθρο θα διαχωρίσουμε τα πλεονεκτήματα της ηλεκτρονικής διαφήμισης σε σύγκριση με της παραδοσιακής. Η διαφήμιση είναι παντού γύρω μας στην τηλεόραση, στο ραδιόφωνο, στο δρόμο καθώς περπατάμε, στα super market, στα καταστήματα λιανικής, στην οθόνη του κινητού μας, στο λογαριασμό μας στο instagram. . .Οι διαφημίσεις υπάρχουν παντού. Η διαφήμιση είναι στην καθημερινότητα μας και μας προκαλεί ανάγκες, μας δίνει χρώμα, μας επηρεάζει στις καταναλωτικές μας συνήθειες, μας δίνει ιδέες. Ο κάθε άνθρωπος επηρεάζεται διαφορετικά από την προβολή της κάθε διαφήμισης. Μια κοινωνική ομάδα ανθρώπων, μπορεί να βλέπει διαφημίσεις και να συγκινείται, μια άλλη μερίδα ανθρώπων μπορεί να εκνευρίζεται, άλλοι μπορεί να το αντιμετωπίζουν σαν ένα κοινωνικό ζήτημα, άλλοι να το βλέπουν ως κάτι πολύ δημιουργικό.
👉 Τι ονομάζουμε παραδοσιακή διαφήμιση; Ονομάζουμε την διαφήμιση σε:
– περιοδικά
– εφημερίδες
– ραδιόφωνο
– φυλλάδια
– αφίσες
– υπαίθρια διαφήμιση (πχ. σε στάσεις μετρό, σε κολώνες)
Βασικό χαρακτηριστικό της παραδοσιακής διαφήμισης είναι ότι παρουσιάζει ξεκάθαρα ένα μήνυμα, το προϊόν ή η υπηρεσία που διαφημίζεται είναι σε πρώτο πλάνο και ο θεατής λαμβάνει ένα άμεσο μήνυμα. Στην υπαίθρια διαφήμιση, το θετικό είναι ότι το διαφημιστικό μήνυμα προβάλλεται για μεγάλο χρονικό διάστημα αν είναι σε κεντρικό σημείο υπάρχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να προσελκύσει περισσότερους θεατές ενώ αν είναι σε σημείο που περνάει καθημερινά λίγος κόσμος θα έχει λιγότερους θεατές. Το αρνητικό της παραδοσιακής διαφήμισης γενικότερα, είναι ότι είναι αρκετά περιοριστική σε σύγκριση με την ηλεκτρονική διαφήμιση. Με τους παραδοσιακούς τρόπους διαφήμισης, το κοινό που μπορεί να προσελκύσει μια επιχείρηση είναι στα πλαίσια μιας τοπικής κοινότητας ενώ η ηλεκτρονική διαφήμιση μπορεί να ταξιδέψει σε όλη την Ελλάδα, σε όλο τον κόσμο. Δεν υπάρχει άμεση αλληλεπίδραση με τους παραδοσιακούς τρόπους διαφήμισης ενώ με την digital διαφήμιση ο θεατής μπορεί να απαντήσει, σε αυτό που βλέπει την ίδια στιγμή χωρίς να κουράζεται και χωρίς να έχει κάποιο κόστος, δηλαδή δεν χρειάζεται να παίρνει τηλέφωνο σε μια συγκεκριμένη επιχείρηση αλλά αντιδρά απλά με το πάτημα ενός κουμπιού. Η διαφήμιση σε περιοδικό ή εφημερίδα, θα πρέπει να έχει ένα μήνυμα σύντομο και περιεκτικό, να έχει όλα τα στοιχεία της εταιρείας. Αν την συγκρίνουμε όμως με την ηλεκτρονική διαφήμιση, θα κατανοήσουμε ότι μια digital διαφήμιση μπορεί να κοστίζει λιγότερο και να είναι πιο κερδοφόρα γιατί μέσω του internet υπάρχει η δυνατότητα να προβληθεί η επιχείρηση σε περισσότερο κοινό. Το διαφημιστικό μήνυμα στο ραδιόφωνο, δίνει την δυνατότητα για συχνότερη επανάληψη της διαφήμισης και όσο περισσότερο το ακούει κάποιος τόσο περισσότερο θέλει να μπει να δει αυτό που ακούει. Το αρνητικό είναι όμως ότι η διαφήμιση στο ραδιόφωνο δεν περιέχει εικόνα, απλά ακούμε το διαφημιστικό μήνυμα που ανά πάσα στιγμή μπορεί να το ξεχάσουμε ειδικά αν διανύουμε μια δύσκολη καθημερινότητα.
👉 Τι ονομάζουμε ηλεκτρονική διαφήμιση;
– ψηφιακή προβολή στην Google
– ψηφιακή προβολή στα Social Media
– Email marketing
– διαφήμιση με βίντεο
– διαφήμιση σε μορφή banner
Η ψηφιακή διαφήμιση είναι προσιτή, συγκεκριμένη και εύχρηστη και ο χρήστης έχει την δυνατότητα να αντιδρά άμεσα με το πάτημα ενός κουμπιού χωρίς να χρεώνεται έξτρα. Το μεγάλο θετικό με την ηλεκτρονική διαφήμιση είναι ότι συνδυάζει ήχο, εικόνα και αμεσότητα. Ο χρήστης, ακούει βλέπει το διαφημιστικό μήνυμα και έπειτα μπορεί να επικοινωνήσει άμεσα. Επίσης, μια ηλεκτρονική διαφήμιση μπορεί να ξεκινήσει με ένα μικρό και οικονομικό budget και να έχει κερδοφόρα αποτελέσματα. Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα της ηλεκτρονικής διαφήμισης, είναι ότι προσφέρει αποτελέσματα στατιστικών και μπορεί μια επιχείρηση να δει πόσες προβολές είχε, τι ηλικία ήταν το κοινό, από ποια περιοχή ήταν, πόση ώρα έβλεπε το site μας, αν ήταν άνδρας ή γυναίκα. Μπορεί να διαπιστώσει γιατί μια διαφήμιση ήταν προβληματική, να εξετάσει τι πρέπει να αλλάξει έτσι ώστε η επόμενη digital διαφήμιση να είναι πιο στοχευμένη και κερδοφόρα. Επίσης, μέσω της google έχει την δυνατότητα ένα e-shop να παρακολουθεί σε πραγματικό χρόνο την επισκεψιμότητα στο ηλεκτρονικό τους μαγαζί. Οι πιθανότητες να πολλαπλασιάσει την πελατεία της μια σύγχρονη επιχείρηση είναι πάρα πολλές ειδικά στην εποχή μας με τις δυνατότητες που προσφέρει η Google και τα Social Media. Οι ψηφιακές διαφημίσεις, μπορούν να έχουν μια μεγάλη γεωγραφική εμβέλεια. Επιπροσθέτως, με την digital διαφήμιση υπάρχει και η δυνατότητα του email marketing, να στείλεις δηλαδή στοχευμένα διαφημιστικά μηνύματα σε ένα συγκεκριμένο κοινό. Τα digital διαφημιστικά μηνύματα, είναι πιο ακριβή και στοχευμένα, γιατί στον κάθε άνθρωπο εμφανίζονται στο κινητό του ή στον υπολογιστή του συγκεκριμένα διαφημιστικά μηνύματα ανάλογα με τις επιθυμίες του. Ακόμη, η ψηφιακή διαφήμιση μπορεί να κοινοποιηθεί, να σχολιαστεί από κάποιον πελάτη ή να αποθηκευτεί. Έτσι, ο πελάτης δεν θα ξεχάσει εύκολα το διαφημιστικό μήνυμα γιατί αν τον ενδιαφέρει θα μπορεί να το αποθηκεύσει.
Συμπερασματικά, μια σύγχρονη επιχείρηση του 2021 θα πρέπει να βάλει στο πρόγραμμα της και την ηλεκτρονική διαφήμιση με σκοπό να κάνει ορατή την παρουσία της στον ψηφιακό κόσμο. Και η παραδοσιακή και η digital διαφήμιση υπόσχεται αποτελέσματα, μόνο που στην digital τα αποτελέσματα είναι μετρήσιμα. Ένα ακόμη μεγάλο θετικό στοιχείο της digital διαφήμισης είναι ότι μπορεί να ξεκινήσει ξοδεύοντας μόνο λίγα χρήματα. Με την ψηφιακή διαφήμιση, η πελατεία μιας εταιρείας έχει ΜΟΝΟ ανοδική πορεία. Γι’ αυτό και η ομάδα της SetIN-designs, διαθέτει ολοκληρωμένα & πολύπλευρα πακέτα ηλεκτρονικής προβολής, με σκοπό να χαράξει η κάθε σύγχρονη επιχείρηση μια αξεπέραστη και κερδοφόρα πορεία. 🙌🔎📝